Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / Online Marketing | Webdesign / Zichtbaarheid bedrijf in Rotterdam vergroten: hoe bereik je de lokale bevolking?

Zichtbaarheid bedrijf in Rotterdam vergroten: hoe bereik je de lokale bevolking?

Sharing is caring

Bedrijven doen er alles aan om hun zichtbaarheid te vergroten. De doelgroep te bereiken en klanten te werven.  Het werven van klanten is onmogelijk als je onvoldoende zichtbaar bent. Toch kan het ook best lastig zijn om bekendheid te vergaren én vast te houden. De concurrentiestrijd is hevig. Zeker in de grote steden. Je moet er dan ook veel tijd en aandacht in investeren om de aandacht vast te houden. Maar op welke manieren pak je dit aan? Hoe bereik je met name de lokale bevolking in Rotterdam?
 

Online marketing 

Online marketing speelt een belangrijke rol in vrijwel alle marketingplannen. Als bedrijf moet je tegenwoordig wel online zichtbaar zijn. Bovendien zijn er ook verschillende manieren waarop je hiermee juist de lokale bevolking kunt aanspreken. Bijvoorbeeld door op zoekwoorden uit de omgeving te scoren. Denk bijvoorbeeld aan: 'kapper Rotterdam'. Je kunt ook sociale media gebruiken om de doelgroep aan te spreken.

Online marketing is een vak apart en er komt veel bij kijken. Daarom is het altijd verstandig om eerst contact op te nemen met een online marketeer die jou hierbij helpt. Zo weet je zeker dat de juiste strategieën worden toegepast. 
 

Offline marketing 

Offline marketing is - mits op de juiste (strategische) wijze toegepast - één van de beste manieren om de lokale bevolking te bereiken. Je kunt hierbij je zichtbaarheid Rotterdam flink vergroten. Offline marketing biedt ten opzichte van online marketing verschillende voordelen: 

Met offline marketing beschik je over de mogelijkheid om specifiek te targeten op een bepaald gebied. Dit is vooral interessant voor winkels, restaurants en dienstverleners in de buurt. 


Sommige vormen van offline marketing, zoals lichtmastreclame, zijn extra kosteneffectief in vergelijking met andere buitenreclame. Daarnaast hebben ze een langdurige impact omdat ze voor langere tijd in de buurt zichtbaar zullen zijn. 


Een van de grootste voordelen van offline marketing is dat het niet geblokkeerd kan worden. Mede door de strengere privacywetgeving is het de afgelopen jaren bijvoorbeeld steeds lastiger geworden om online te adverteren. Mensen zijn ook steeds slimmer in het weigeren van cookies, waardoor je dus een deel van je doelgroep misloopt. Een billboard, poster of lichtmastreclame kan niet geblokkeerd worden. Het is daar en mensen komen er - of ze dit nu willen of niet - telkens langs. Dit zorgt onbewust toch voor meer herkenbaarheid. 
 

Toon je betrokkenheid met de lokale bevolking 

In steden als Rotterdam is het gevoel van saamhorigheid erg groot. Rotterdammers steunen elkaar. Dat verwachten ze dan ook voor de bedrijven die uit de buurt afkomstig zijn. Toon daarom ook jouw betrokkenheid als ondernemer. Dit kan op verschillende manieren. Overweeg bijvoorbeeld eens om sponsor te zijn bij lokale evenementen of sponsor een sportteam uit de buurt. Dit kan tevens als reclame dienen. Als je als sponsor dient, mag jouw logo vaak ook getoond worden. Bijvoorbeeld op een billboard in de buurt van het evenement of als logo op de sporttenues van het team dat jij sponsort. Dit is dus een slimme manier om je betrokkenheid te tonen bij de lokale bevolking én direct voor meer herkenbaarheid te zorgen.