Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / Online Marketing | Webdesign / Waarom je influencers in jouw online marketing strategie moet meenemen

Waarom je influencers in jouw online marketing strategie moet meenemen

Sharing is caring

Social media speelt een steeds grotere rol in ons dagelijkse leven. Meer dan 80 procent van de bevolking beschikt over één of meerdere kanalen. Hierdoor is het ook steeds belangrijker geworden om social media te gebruiken bij het promoten van jouw bedrijf. Een belangrijke verandering in de huidige digital marketing trends is dat steeds meer adverteerders influencers inschakelen om hun producten of diensten te promoten. Influencer marketing is belangrijker dan ooit. Ben jij benieuwd waarom je influencers ook in jouw online marketing strategie moet meenemen en ben je nog niet overtuigd? In dit artikel lees je alles wat je moet weten.

Wat zijn influencers?

Wie nog niet zo bekend is in de wereld van social media, zal waarschijnlijk ook weinig benul hebben van wie influencers zijn en wat ze precies doen. Influencers kunnen bekende Nederlanders zijn op social media, maar ook zeer alledaagse mensen met een grote hoeveelheid volgers. Een influencer kan dus ook jouw buurvrouw zijn die door de jaren heen een grote hoeveelheid volgers heeft weten te verzamelen. Dat is het mooie van influencers, het is heel laagdrempelig. Hoewel de term influencers relatief nieuw is, zijn deze er natuurlijk wel altijd al geweest. Ook werden ze altijd al gebruikt bij het promoten van artikelen. Denk bijvoorbeeld aan de bekende Pepsi commercials met Michael Jackson in de hoofdrol. Alleen nu verleggen we onze focus op influencers met een grote achterban op social media. Dit kunnen inderdaad artiesten zijn, maar ook bloggers of andere vormen van influencers met een grote achterban.

De juiste influencer vinden

Wanneer je je wilt richten op influencer marketing, is het slim om een influencer marketing bureau in te schakelen. Zij beschikken over meerdere contacten met influencers uit werkelijk alle niches. Hierdoor kunnen zij jou eenvoudig koppelen met een influencer die bij jouw bedrijf past. Gelukkig zijn er influencers in alle soorten en maten. Hierdoor is er altijd wel een influencer die bij jouw bedrijf past.

Let er wel op dat het belangrijk is dat de influencer aansluit bij jouw bedrijf. Wanneer je een gamer babykleding laat promoten, dan zal dit weinig opleveren. Zijn achterban zal immers voor een groot deel bestaan uit mensen zonder kinderen of die hier geen verdere interesse in hebben. Wanneer hij toch dergelijke producten promoot, kan dit zelfs afbreuk doen aan zijn geloofwaardigheid (en die van jou als bedrijf). In dit geval zal je het dan ook beter doen bij een bekende mommy-influencer. Eentje die een inkijkje geeft in haar dagelijkse strubbelingen met het moederschap.

Waarom kiezen voor influencer marketing?

Influencer marketing is populairder dan ooit. Dat is ook niet zo vreemd, want het biedt ongelooflijk veel voordelen. Wanneer je deze strategie opzet, zullen de influencer marketing ads enkel bij de juiste achterban terecht komen. Hierdoor is de kans veel groter dat mensen ook daadwerkelijk iets met de gepromote producten doen. Wanneer je de juiste doelgroep weet te bereiken, levert dit meer op dan je denkt. Vergeet niet dat een influencer er jaren over doet om een vertrouwensband op te bouwen met zijn of haar volgers. Hierdoor zullen zij sneller de ongezouten mening vertrouwen en zelf ook kennis willen maken met de producten en diensten die jij aanbiedt. Zie het als een vorm van mond tot mond reclame, maar dan online en van belangrijke personen!